YATAY GEÇİŞ BAŞVURU SÜRECİ

30 Temmuz 2024 Salı


EK MADDE-1 MERKEZİ YERLEŞTİRME PUANIYLA YATAY GEÇİŞ İŞLEMLERİ
(2024 YILI)


Sevgili Öğrenci Adayları;
Ek Madde-1 Merkezi Yerleştirme Puanıyla Yatay Geçiş kapsamında fakültemizi tercih ettiğinizden dolayı sizleri kutlar, eğitim-öğretim sürecinizde başarılar dileriz. Başvuru ve öğrenci kayıt kabul sürecinin öncesinde, sonrasında gerçekleştirilecek işlemlerin detaylarıyla ortaya konulduğu bu makale, aday öğrencileri bilgilendirmeye yönelik hazırlanmıştır;
 
YATAY GEÇİŞ MEVZUATLARI
1) Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yandal ile Kurumlar arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
2) Ek Madde1 Usul ve Esasları
3) Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi Yatay Geçiş Yönergesi
 
a) KONTENJAN, PUAN TÜRÜ, TABAN PUANI BİLGİLERİ
Yükseköğretim kurumlarındaki her bir diploma programının hazırlık sınıfı dahil her bir sınıfı için 90'ı geçmemek üzere Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sistemi Kılavuzunda yayımlanan öğrenci kontenjanının %30'u kadar Ek Madde-1 Merkezi Yerleştirme Puanıyla yatay geçiş kontenjanı ayrılmaktadır. (Örneğin; 2022 Yılı ÖSYS kontenjanı 60 olan bir programa 18 öğrenci kontenjanı ayrılır.) Yatay geçiş yapmak istediğiniz programımızın ÖSYS kontenjanına, puan türüne ve taban puanına erişim için bağlantıyı İŞARETLEYİNİZ.

 b) ÇEVRİMİÇİ BAŞVURU İŞLEMLERİ
2024 Yılı Ek Madde-1 Merkezi Yerleştirme Puanıyla Yatay Geçiş başvuruları, akademik takvimde ilan edilen tarihler aralığında üniversite bilgi yönetim sistemi platformundan çevrimiçi olarak yapılacaktır. E-başvuru sistemine erişim için bağlantıyı İŞARETLEYİNİZ. Posta, e-posta, kargo, faks aracılığıyla gönderilen başvurular işleme alınmayacaktır. İlan edilen süreleri içerisinde çevrimiçi başvuruda bulunacak öğrenci adayları; kimlik, iletişim, öğrenim verilerini ve aşağıda yazılı belgeleri eksiksiz, onaylı ve gerçeğine uygun biçimde bilişim sistemimize tanımlamakla yükümlüdür. Başvuru süresi tamamlandıktan sonra başvuru yapılamaz ve başvuru dosyasına belge eklenemez.

Üniversite Bilgi Yönetim Sistemine Tanımlanması Gereken Belgeler:
1-   Fotoğraf    (Son altı ay içerisinde çekilen)
2-   ÖSYM Sonuç Belgesi   (ÖSYM aday işlemleri sistemi)
3-   ÖSYM Yerleştirme Sonuç Belgesi   (ÖSYM aday işlemleri sistemi)
4-   Öğrenci Belgesi   (Islak imzalı veya e-onaylı veya e-devlet barkotlu)
5-   Disiplin Durumu Belgesi   (Diğer belgelerinde belirtilmemiş ise ıslak imzalı veya e-onaylı)
6-   Daha Önce Ek Madde1 İle YG Yapmadığını Gösterir Belge   (Diğer belgelerinde kayıtlanma şekli belirtilmemiş ise ıslak imzalı veya e-onaylı)
7-   Transkript Belgesi   [Ara sınıflara başvuranlar için] (Islak imzalı veya e-onaylı veya e-devlet barkotlu)
8-   Ders İçerikleri   [Ara sınıflara başvuranlar için] (Üniversitesinin web sitesinden alınan)
9-   Dil Yeterlik Belgesi Yabancı dille eğitim yapılan programlara yapılacak başvurularda Dil Yeterlik Belgesi (Türkçe programlardan yapılacak başvurular, ek-madde 1 uygulama ilkelerinin 18. maddesi kapsamında değerlendirilecektir.)
 
 
 
 
 
 















c) BAŞVURU İNCELEME ve DEĞERLENDİRME İŞLEMLERİ
Adayların çevrimiçi sistemden ilettiği başvuruları, “Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yandal ile Kurumlar arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik” hükümleri ve Yükseköğretim Yürütme Kurulu tarafından tespit edilen "Ek Madde1 Usul ve Esasları" ile  "Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi Yatay Geçiş Yönergesi" nde belirtilen ilkeler çerçevesinde incelenmekte ve değerlendirilmektedir.
Belge-Veri İnceleme ve Ön Değerlendirme Süreci:
Fakültemiz İntibak ve Değerlendirme Komisyonlarımızca yapılan belge-veri incelemesi ve ön değerlendirme aşamasında sırasıyla aşağıdaki işlemler yürütülür; 
a) İlgili mevzuatlarında anılan merkezi yerleştirme puanını sağlayamayan, daha önce merkezi yerleştirme puanıyla yatay geçiş yapmış, sisteme tanımladığı verilerinde ve belgelerinde eksiği, onaysız belgesi, veri ile belgesi arasında uyumsuzluk bulunan adayların başvuruları gerekçesi açıklanarak geçersiz sayılır,
b) Başvurusu onaylanan adayın yükseköğrenime başladığı yıldaki merkezi yerleştirme puanı ile başvurduğu bölümümüzün aynı yıldaki ÖSYS puan türü/taban puanı esas alınarak yatay geçiş kontenjanı statüsü-sıralaması belirlenir,
c) Asıl ve yedek kontenjana yerleşmeye hak kazanan, kazanamayan ve başvurusu geçersiz sayılan adayların bilgileri başvurduğu bölümüne-programına-sınıfına göre kategorize edilerek MS Excel dosyasına işlenir, komisyon tutanağına bağlanır, ıslak imzaları tamamlanır ve yazı ekinde Dekanlığa iletilir,
d) Belge-veri inceleme ve ön değerlendirme sonuçları, ilgili bölümün yatay geçiş komisyonunca ubys başvuru yönetimi modülüne tanımlanır, kaydedilir. 
 
Nihai Değerlendirme Sonuçlarının Belirlenmesi ve İlanı:
Fakülte Yönetim Kurulumuzca gerçekleştirilen nihai değerlendirme ve sonuçlarının ilanı aşamasında sırasıyla aşağıdaki işlemler yürütülür; 
a) Ön inceleme-değerlendirme sonuçlarında eksik veya hatalı işlemin tespit edilmesi durumunda gerekli düzeltme-düzenleme yapılır,
b) Yatay geçiş değerlendirme sonuçları kesinleştirilir, kurul kararına bağlanır,
c) UBYS başvuru yönetimi modülünden ve fakülte web sitesinden ilan edilir.
 
d) ÖĞRENCİ KAYITLARI
Ek Madde-1 Merkezi Yerleştirme Puanıyla Yatay Geçiş kapsamında lisans programlarımıza yerleşmeye hak kazanan öğrenci adaylarının kayıt-kabul işlemleri fakültemizde yapılacaktır. 
  • Başvuru sırasında hazır bulunacak öğrenci, istenen belgeleri kontrol edilmek üzere kayıt yetkilisine ibraz etmelidir. Öğrencinin hazır bulunamadığı durumlarda ise noter onaylı vekâletnameye sahip vekili tarafından yapılan kayıt başvurusu işleme alınır.
  • Posta, kargo, faks ve diğer iletişim araçları üzerinden yapılacak kayıt başvuruları işleme alınmaz.
  • Aşağıda ilan edilen tarihlerde kayıt yaptırmayan adaylar herhangi bir hak iddia edemezler.
  • Takvimde belirlenen süreler içinde kaydını yaptırmayan asıl adayın yerine yedek adayın kaydı alınır.
 
   Yatay Geçiş Takvimi
  Online Başvuru Tarihleri   01-15 Ağustos 2024 saat: 17.00'a kadar (On beş gün içerisinde)
  Sonuçların İlan Tarihi   23 Ağustos 2024
Öğrenci Kayıt Tarihleri   02-06 Eylül 2024 (Beş gün içerisinde)
 
 
 
Üniversite Bilgi Yönetim Sistemine Tanımlanması Gereken Belgeler:
1-   Fotoğraf    (Son altı ay içerisinde çekilen)
2-   ÖSYM Sonuç Belgesi   (ÖSYM aday işlemleri sistemi)
3-   ÖSYM Yerleştirme Sonuç Belgesi   (ÖSYM aday işlemleri sistemi)
4-   Öğrenci Belgesi   (Islak imzalı veya e-onaylı veya e-devlet barkotlu)
5-   Disiplin Durumu Belgesi   (Diğer belgelerinde belirtilmemiş ise ıslak imzalı veya e-onaylı)
6-   Daha Önce Ek Madde1 İle YG Yapmadığını Gösterir Belge   (Diğer belgelerinde kayıtlanma şekli belirtilmemiş ise ıslak imzalı veya e-onaylı)
7-   Transkript Belgesi   [Ara sınıflara başvuranlar için] (Islak imzalı veya e-onaylı veya e-devlet barkotlu)
8-   Ders İçerikleri   [Ara sınıflara başvuranlar için] (Üniversitesinin web sitesinden alınan)
9-   Dil Yeterlik Belgesi Yabancı dille eğitim yapılan programlara yapılacak başvurularda Dil Yeterlik Belgesi (Türkçe programlardan yapılacak başvurular, ek-madde 1 uygulama ilkelerinin 18. maddesi kapsamında değerlendirilecektir.)
 
 
 
 
 
 
 
 














e) PROGRAMLARIMIZA KAYITLANAN ÖĞRENCİNİN DİĞER ÜNİVERSİTESİNDEN KAYDININ SİLİNMESİ
Lisans programlarımıza kayıtlanan öğrencilerin daha önceki yükseköğretim kurumundan kaydının silinmesine ilişkin işlem süreci, öğrenci kayıt-kabul tarihleri bitiminden sonra başlatılacaktır. Öğrenci, bu işlem için üniversitemize ve diğer üniversiteye ayrıca başvuruda bulunmayacaktır.
Kaydı kabul edilen öğrencilere ait bilgilerin yer aldığı liste fakültemizin resmi yazısının ekine iliştirilir, ilgili üniversitelere elektronik yazışma aracılığıyla iletilir. İlgili üniversite öğrencinin kayıt silme işlemini gerçekleştirir, verileri YÖKSİS veri tabanına aktarır, öğrenciye ait herhangi bir dosyayı ya da belgeyi göndermez.
 
 f) KREDİ VE NOT TRANSFERİ (Ders Eşdeğerliği ve Not İntibakı)
Değerlendirmeler, “Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yandal ile Kurumlar arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik” hükümleri ve Yükseköğretim Yürütme Kurulu tarafından tespit edilen "Ek Madde1 Usul ve Esasları" ile "Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi Önlisans, Lisans Eğitim-Öğretim Yönetmeliği” ve "Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi Yatay Geçiş Yönergesi" nde belirtilen hükümler çerçevesinde, ilgili komisyonlarımızca yapılmaktadır.  
Öğrencinin daha önceki yükseköğretim kurumunda başarılı olduğu dersi ile müfredatımızdaki eşdeğer dersin öğretim dili, içeriği, ulusal ve uluslararası kredi değeri esas alınarak ders eşdeğerliği yapılır, bu derslere ait başarı puanları BAİBÜ puantaj sistemine dönüştürülerek not intibakı gerçekleştirilir. Ön değerlendirme sonuçları ilgili bölüm komisyonu tutanağı ile Dekanlığa teklif edilir, nihai sonuçları ise Fakülte Yönetim Kurulu kararı ile kesinleştirilir. Kredi ve not transferine alınan ders ve notu öğrencinin transkriptine yansıtılmak üzere, ders kayıtları süreci başlamadan önce fakülte öğrenci işleri tarafın dan otomasyon sistemine tanımlanır.
 
g) ÖĞRENİM ÜCRETİ
Birinci (gündüz) öğretim programına kayıtlanan öğrenciler öğrenim ücreti veya katkı payı ödemesi yapmazlar. İkinci (gece) öğretim programına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumlarının örgün veya açık öğretim programlarında öğrenci kaydı olupta ikinci üniversite kapsamında bölümlerimizin I. öğretim programına kayıt yaptıran öğrenciler, lisans eğitim öğretim süresini sekiz yarıyılda tamamlayamayan birinci öğretim programı öğrenciler ders kayıtlarını yapmadan önce İş Bankasının yurt içindeki herhangi bir şubesine dokuz haneden oluşan öğrenci numarasını beyan ederek öğrenim ücretlerini yatırdıktan sonra ders kayıtlarını yapabileceklerdir. Öğrencilerin yatırması gereken öğrenim ücreti ders kayıtlanma ekranında görülebileceği gibi banka veri tabanında öğrenci numaralarının üzerine borç olarak tanımlanmaktadır.
 
h) DERS KAYITLARI
Üniversiteye kayıtlanan öğrenci, kayıtlandığı yarıyıldan başlamak üzere mezun oluncaya kadar her yarıyıl başlangıcında katkı payını/öğrenim ücretini yatırdıktan sonra, akademik takvimde ilan edilen ders kayıtları süresi içerisinde üniversite bilgi yönetim sistemi üzerinden derslerine ön kayıtlarını yapmak ve danışman onayına göndermekle yükümlüdür. Kredi ve not transferinde yer almayan alt yarıyıl derslerine kayıt önceliği verilmelidir. 
 
i) YURT İŞLEMLERİ VE BARINMA
  •  * Üniversitemize ait öğrenci yurdu bulunmamaktadır.

  * Gençlik ve Spor Bakanlığı Kredi ve Yurtlar Genel Müdürlüğü’ne bağlı yurtlar, başvuru ve başvuru koşulları hakkında bilgi almak için https://kygm.gsb.gov.tr adresini ziyaret ediniz.