Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi İlahiyat Fakültesi olarak, katılımcı bir yönetim anlayışı benimseyerek tüm akademik ve idari personelin dâhil olduğu kurumsal bir kalite kültürünün inşası temel hedeflerimiz arasındadır. Bu çerçevede;
Eğitim ve Öğretimde Sürekli İyileştirme: Eğitim-öğretim faaliyetleri, paydaşların ihtiyaç ve beklentileri doğrultusunda düzenli olarak gözden geçirilmekte; güncellenen bilimsel, toplumsal ve mesleki gelişmeler ışığında sürekli olarak iyileştirilmektedir.
Akreditasyon Takip Sistemi: Eğitim-öğretim kalitesini artırmaya yönelik faaliyetlerin sistematik bir şekilde izlenebilmesi amacıyla, sürdürülebilir ve işlevsel bir akreditasyon takip sistemi kurulması hedeflenmektedir.
Hayat Boyu Öğrenme Anlayışı: Fakültemiz, hayat boyu öğrenme yaklaşımını esas alarak sadece örgün eğitimle sınırlı kalmayan, toplumun her kesimine hitap eden çok yönlü eğitim-öğretim süreçlerini yürütmekte ve bu sayede nitelikli, topluma katkı sunan bireyler yetiştirmeyi amaçlamaktadır.
Çözüm Odaklı Yönetim: Eğitim ve yönetim süreçlerinde sistemsel aksaklıklara neden olan ve zaman kaybına yol açan uygulamaların tespit edilerek ortadan kaldırılması; bunun yerine hızlı, etkili ve çözüm odaklı bir yönetim anlayışının hayata geçirilmesi benimsenmiştir.